Dag 35: 4 juli, Regen in Santiago

Vrijdag 4 juli, Regen in Santiago

Regen in Santiago

Regen in Santiago

Na drie dagen in het Seminario Menor verhuis ik naar het hostal Santa Cruz, midden in de rúa do Vilar, een van de belangrijkste straten in het middeleeuwse centrum van Santiago. Ik heb dit hostal al geboekt toen we in januari bezig waren met de voorbereidingen. Het idee toen was dat ik geen zin had om vanaf een camping naar het vliegveld te gaan en bovendien biedt een onderkomen midden in de stad meer mogelijkheden om ’s avonds laat nog door de stad te struinen. Ik heb gisteren gemerkt dat ik mijn aantekenboekje mis. En mijn papieren waarop de vluchtgegevens staan én de mail waarin mijn hostal-reservering wordt bevestigd. Ondanks dat ik deze print niet bij me heb, mag ik me installeren. Het weer blijft slecht. Zo nu en dan heel even zon. Jammer voor de middeleeuwse markt en haar bezoekers. Velen blijven thuis. Gisteren heb ik bij het bezoek aan de dhz-zaak gezien dat er een internetpunt naast is. Daar gaan we naar toe om een nieuwe print te maken van de reservering van onze vluchten. Maar eerst gaan we onze fietsen inleveren bij een fietsenzaak aan de rúa de San Pedro 23. Het adres kregen we van Lia en Frans. Ook hebben we Jan en Diny alweer gesproken. De fietsenmaker zal onze fietsen inpakken in grote dozen, conform de eisen van vliegtuigmaatschappijen. Ik heb mijn tent, tentstokken en inklapstoeltje achterop mijn fiets zitten. Die gaan mee de doos in en dat scheelt weer kilo’s. Arjan heeft dat niet gedaan en zal op het vliegveld zijn tentje achter (moeten) laten. De fietsenmaker regelt voor ons ook de taxi naar het vliegveld. Op zaterdag zal de taxi de fietsen al komen halen en op zondag zullen we rond negen uur bij onze hostals worden opgehaald. Het weer is nog steeds slecht.
We hebben doorgesproken hoe we de dagen in Santiago doorbrengen. Arjan zou graag naar Lugo gaan en ik wil ook naar Fisterra (galicisch), in het Spaans Finisterra. Vandaag is geen van beide een optie. Morgen zal het weer beter zijn en dan staat Lugo op het programma. De rest van de dag brengen we wat lamlendig door in de stad. Ik loop wat rond op zoek naar passende souvenirs en koop ook nog een blauw vest met de gele sint jacobsschelp erop. ’s Avonds koop ik een cd van de zanggroep (de Tuna de Derecho) onder de galerij aan het plein. Het is genieten van hun voorstelling.

Tags: ,

Plaats een reactie