Dag 37: 6 juli, naar huis

Zondag 6 juli, naar huis

Bagage wacht tot de taxi komt in de Rua Vilar

Bagage wacht tot de taxi komt in de Rua Vilar

Om negen uur rijdt de taxi voor. Onze fietsen staan er al in en Arjan is ook aan boord. Het is zondagochtend, en dus kunnen we zonder enig fileprobleem naar het vliegveld rijden. Daar wordt alles keurig uitgeladen. We vergeten de taxichauffeur zijn welverdiende fooi te geven. Om 09:30 uur staan we op het vliegveld. We checken in. Arjan zet zijn tent bij het grof vuil, want zijn bagage is zwaarder dan 15 kilo. Ik neem een ontbijt en drink een deel van de wijn uit de fles die ik sinds Mansilla de las Mulas bij me heb. Alles gaat probleemloos. We stijgen op.

Spaanse noordkust

Ik maak een aantal foto’s van de Spaanse noordkust en de zuidkust van Bretagne. In Engeland is het slecht weer. We nemen onze bagage in ontvangst en gaan van de arrivals naar de departures. Daar eten we een kleinigheid en we checken in. Bij de securitycontrol moet mijn handbagage helemaal op tafel. Alles wordt uitgepakt. Dit is een stuk droge Franse worst, drie weken oud, in een plastic zak zeg ik tegen de beambte. En dat is een stuk Spaanse kaas uit Cabo Fisterra, gisteren gekocht. Ik word op mijn woord geloofd. Het hadden net zo goed zakken met tempex kunnen zijn. Mijn rol met tape en mijn kurkentrekker worden wel ingenomen. Ik protesteer, maar dat heeft -voorspelbaar- geen effect. Mijn keurig ingepakte Santiagobekers moeten opnieuw door de scanner. Ik vraag ‘m zo vriendelijk als ik dat nog kan om voorzichtig te zijn. We vertrekken met vertraging.

We komen over St. Oedenrode

Ons toestel, dat uit Italië moet komen, is wel een uur te laat. Onmiddellijk nadat we deze melding doorkrijgen, krijgen we te horen dat we naar een andere gate moeten. Daar staat een vliegtuig dat ze uit het magazijn hebben gehaald en dat zal ons naar Eindhoven brengen. Chaos alom. Uiteindelijk vertrekken we met een half uur vertraging. De piloot overschrijdt de maximumsnelheid aanzienlijk, want we landen met maar een kwartier vertraging in Eindhoven. De familie wacht ons op en na een korte fotosessie gaan we naar huis.

Tags: , , ,

Geef een reactie

